Dapatkan Videousahawan

klik disini untuk mengetahui kaedah menjana pendapatan internet yang terbukti

Pemikiran

Apabila dikatakan 'pemikiran' mesti melibatkan beberapa perkara;
1. Objek
2. Pengetahuan sedia ada dalam otak kita
3. Otak sebagai jentera dalam pemikiran
4. Realiti yang ingin difikirkan.

Kita yang dididik dengan sistem 'ala barat' sudah tentu akan berfikir secara barat walaupun telah terbukti mereka mereka tidak sehebat sistem khilafah islam yang pernah berjaya mencapai tahap kemiskinan sifar semasa khalifah Umar Ibnu Aziz memegang tampuk Khilafah islamiah dulu.Berbanding sistem ekonomi kapitalis sekarang ; yang kaya semakin sombong, yang miskin semakin terhina. Belum ada negeri yang berjaya dinobatkan' negeri tidak ada orang miskin'.

Kita selalu berfikir yang putih itu baik,yang hitam itu buruk walhal apabila umat islam mengerjakan haji mereka berebut-rebut untuk mencium batu hitam. sebab apa ? kita dah dilatih oleh cara fikir orang barat yang 'putih'.

Kita telah diajar kebahagian itu adalah bila kita kaya, ada rumah besar, ada kereta besar, ada pangkat tinggi , ada bini besar dan macam-macam yang besar...
walhal orang miskin pun layak bahagia apabila dia hidup diredhai oleh Allah swt. berbanding dengan Bill Gate yang tak tentu lagi kesudahannya tu...mana tau di ikut jejak Yusuf Islam.


Digg Technorati del.icio.us Stumbleupon Reddit Blinklist Furl Spurl Yahoo Simpy

0 comments: